Facebook
W dobie rosnącej konkurencji na rynku maszyn rolniczych Fullbax stawia pytanie, które wielu rolników zastanawia: czy warto sprowadzać chińskie ciągniki? Z jednej strony atrakcyjne cenowo, z drugiej obarczone stereotypami o wątpliwej jakości. W niniejszym artykule wspólnie się nad tym zastanowimy!
Spis treści:
Sprowadzanie ciągników i innych maszyn rolniczych z Chin stało się tematem gorąco dyskutowanym wśród rolników. Import z Chin ma kilka niewątpliwych korzyści, które warto rozważyć.
Oczywiście, jak w każdym przypadku, są również pewne ryzyka i wady związane z importem z Chin. Niemniej jednak dla wielu rolników korzyści mogą przeważyć, a odpowiedź na pytanie, co sprowadzać z Chin, może być jasna: maszyny rolnicze stanowią interesującą opcję wartą rozważenia.
Rozpoczynając od zidentyfikowania konkretnych potrzeb w zakresie maszyn, rolnicy lub dystrybutorzy przystępują do poszukiwania odpowiedniego dostawcy w Chinach. Znalezienie wiarygodnego partnera handlowego może być ułatwione przez korzystanie z usług pośrednika w imporcie z Chin. Po zawarciu umowy i wyborze maszyn następuje etap przygotowania oraz wysyłki towaru, który jest częścią łańcucha dostaw. Import maszyn z Chin zwykle obejmuje różne formalności celne oraz kontrole jakości, co również może być usprawnione przez współpracę z pośrednikiem. Na końcu procedury stoi odbiór maszyn, ich instalacja i uruchomienie. Cały proces, mimo że złożony, jest coraz częściej wybieraną opcją ze względu na korzyści finansowe oraz technologiczne.
Kwestia kosztów i dokumentacji to kluczowe elementy, które nie mogą być pominięte podczas importu maszyn rolniczych z Chin. Poza ceną zakupu i kosztami transportu trzeba również uwzględnić różne opłaty, takie jak cło antydumpingowe z Chin. To dodatkowe obciążenie finansowe ma na celu zrównoważenie konkurencji i ochronę producentów krajowych.
Z punktu widzenia dokumentacji numer EORI (Economic Operators Registration and Identification) jest niezbędny dla przeprowadzenia wszelkich formalności celnych w Unii Europejskiej. Jest to identyfikator, który upraszcza i przyspiesza proces celny.
Nie można również zapomnieć o dyrektywie maszynowej, która jest obowiązującym aktem prawnym w UE, określającym minimalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia przy korzystaniu z maszyn. Importowane maszyny muszą być zgodne z tą dyrektywą, co często wymaga dodatkowych testów oraz certyfikatów.
Zarówno kwestie kosztów, jak i dokumentacji, są więc kluczowe i wymagają szczegółowego rozplanowania. Znalezienie doświadczonego pośrednika w imporcie z Chin, takiego jak Fullbax, może znacząco ułatwić cały proces, minimalizując ryzyko błędów oraz nieoczekiwanych kosztów.
Incoterms, czyli Międzynarodowe Reguły Handlu aktualizowane są co 10 lat. Oznacza to, że w ubiegłym roku weszły w życie nowe przepisy – Incoterms 2020. Zasady wymiany towarów określają obowiązki oraz koszty, jakie ponosi sprzedawca oraz kupujący. Reguły handlu międzynarodowego dzielą się na kilka kategorii, a jedną z nich jest zasada DAP.
Statek ro-ro to jeden ze środków transportu towarów drogą morską. Rorowiec – bo tak nazywany jest ten statek w języku polskim – przystosowany jest przede wszystkim do przewożenia ładunków tocznych i pojazdów.
Chiny to kraj, który posiada absolutnie największe na świecie możliwości produkcyjne w zakresie okien. W Państwie Środka funkcjonuje ponad 3500 producentów, którzy kierują swoją ofertę nie tylko na rynek krajowy, ale także światowy.
Gestia transportowa to prawa i obowiązki związane z organizowaniem transportu oraz kosztami wynikającymi z przewozu, które obowiązują zarówno importerów, jak i eksporterów.