Facebook
Niektóre produkty stalowe – oprócz standardowego cła – objęte są także cłem antydumpingowym. Zostało ono wprowadzone w celu ograniczenia importu chińskiej stali na teren Unii Europejskiej. Ma to na celu zmniejszenie konkurencji, jaką są Chiny dla producentów stali w Europie. Jakie towary objęte są cłem antydumpingowym, a których to cło nie dotyczy? Odpowiadamy!
Spis treści (kliknij aby szybko przejść):
Komisja Europejska nałożyła cło antydumpingowe na niektóre produkty stalowe importowane z Chin. Ma ono na celu ograniczenie sprowadzania ich z Państwa Środka. Cło antydumpingowe zastępuje funkcjonujące wcześniej tymczasowe cło z Chin.
Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2020/353 z dnia 3 marca 2020 r. nakłada ostateczne cło antydumpingowe i stanowi o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz felg stalowych do użytkowania na drodze pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej. Cła te będą obowiązywały przez pięć lat od momentu wejścia w życie rozporządzenia, a ich wysokość wynosi od 50,3% do 66,4%.
Jak wspomnieliśmy powyżej, cłem antydumpingowym objęte są felgi stalowe do użytkowania na drodze. Dotyczy to felg przeznaczonych do opon użytkowanych w:
ciągnikach drogowych,
pojazdach silnikowych do przewozu osób lub do transportu towarów,
pojazdach silnikowych specjalnego przeznaczenia, np. pojazdach strażackich czy polewaczkach,
przyczepach lub naczepach (bez napędu mechanicznego) do wymienionych powyżej pojazdów.
Co ważne, Komisja Europejska – we wspomnianym wcześniej Rozporządzeniu – wskazała także listę produktów, które nie zostały objęte cłem antydumpingowym. Dzięki temu rozwiała wszelkie wątpliwości związane z tym, które towary przy imporcie stali z Chin nie są objęte koniecznością opłaty cła antydumpingowego.
Produkty, których nie dotyczy cło antydumpingowe to:
felgi stalowe do użytkowania na drodze do montażu przemysłowego ciągników kierowanych przez pieszego, objętych obecnie podpozycją 8701 10,
felgi do quadów drogowych,
piasty kół w kształcie gwiazdy, odlewane w jednym kawałku, ze stali,
felgi do pojazdów silnikowych specjalnie zaprojektowane do innych zastosowań niż na drogach publicznych (na przykład do ciągników rolniczych lub leśnych, do wózków widłowych, do ciągników samolotowych, do pojazdów samowyładowczych przeznaczonych do użytku poza drogami publicznymi),
felgi do przyczep do samochodów osobowych i przyczep kempingowych, bez napędu mechanicznego, o średnicy obręczy nie większej niż 16 cali,
felgi do przyczep lub naczep, specjalnie zaprojektowane do zastosowań innych niż użytkowanie na drogach publicznych (np. felgi do przyczep rolniczych i innych ciągniętych urządzeń rolniczych wykorzystywanych w polu).
Czy termin co-warehousingu coś Ci mówi? To stosunkowo nowym pojęciem, o którym jeszcze wiele osób nie słyszało, a tym bardziej nie miało styczności. Jest to elastyczna forma magazynowania, szczególnie doceniana przez importerów. Co-warehousing jest niezwykle sprawnym oraz łatwym do dopasowania rozwiązaniem. Na czym dokładnie polega i czy się opłaca?
EPREL to funkcjonujący od 1 stycznia 2019 r. Europejski rejestr etykiet energetycznych Komisji Europejskiej (ang. European Registry for Energy Labelling). Producenci oraz importerzy, którzy wprowadzają po raz pierwszy na rynek Unii Europejskiej nowe modele produktów związanych z energią, zobowiązani są do wcześniejszego zarejestrowania ich w bazie EPREL.
Jeśli planujesz rozpoczęcie działalności w zakresie importu produktów roślinnych musisz wiedzieć, że każdorazowy przywóz tego typu towarów na terenie UE wymaga odpowiednich dokumentów. Co to za dokumenty i jak bezpiecznie wprowadzić do UE nasiona, sadzonki drzew i krzewów, a także warzywa i owoce?
Deklaracja zgodności w imporcie z Chin często błędnie nazywana jest deklaracją CE. W rzeczywistości deklaracja zgodności jest dokumentem, podczas gdy CE oznaczeniem na produkcie potwierdzającym, że ów dokument wystawiono.