Import rowerów i części rowerowych z Chin od wielu lat cieszy się ogromną popularnością. Duża ilość producentów, bogaty wybór oraz różnorodność produktów chińskich dostawców sprawia, że przedsiębiorcy chcą sprowadzać rowery z Państwa Środka. Nic więc dziwnego, że Chiny odpowiadają obecnie za ok. 20% produkcji rowerów na świecie. Co warto wiedzieć o imporcie rowerów oraz części rowerowych z Chin? Odpowiadamy!
Spis treści (kliknij aby szybko przejść):
- Rowery z Chin – co warto wiedzieć o ich imporcie?
- Części rowerowe z Chin
- Cło na rowery i części rowerowe z Chin
Rowery z Chin – co warto wiedzieć o ich imporcie?
Jeśli chodzi o import rowerów z Chin, jest to zupełnie nieskomplikowany proces, który nie wymaga uzyskania specjalnych certyfikatów czy oznaczeń, a także wykonania dodatkowych badań. To, co każdy importer musi posiadać przy imporcie z Chin rowerów, to dokumenty, jakie obowiązują przy sprowadzaniu każdego innego towaru z Chin, a więc: numer EORI, fakturę handlową, wpis do BDO, dokumenty celne oraz Packing List.
Natomiast w przypadku, gdy importer chce sprowadzać rowery uzbrojone w elektronikę, taką jak liczniki rowerowe czy nawigacje rowerowe, wówczas ma on obowiązek przeprowadzić badania na zgodność tych akcesoriów z dyrektywami EMC, LVD, RoHS i RED. Ponadto musi on uzyskać też oznaczenia produktów symbolem CE.
Części rowerowe z Chin
Części rowerowe z Chin również cieszą się niemałym zainteresowaniem importerów. Z roku na rok jest coraz większy popyt na import z Chin tego typu towarów, co w połączeniu z bardzo przystępnymi cenami sprawia, że jest to dla wielu osób doskonały pomysł na biznes. Warto również dodać, że w przypadku większości części rowerowych nie są wymagane żadne badania i nie ma obowiązku uzyskania jakichkolwiek certyfikatów, co jest oczywiście dużym ułatwieniem dla bezpośrednich importerów z Chin.
To, na co warto jednak zwrócić uwagę, decydując się na import części rowerowych z Chin, to cło antydumpingowe, które obowiązuje na niektóre towary. Stąd też przed złożeniem zamówienia importer powinien koniecznie upewnić się, czy na kupowane przez niego części rowerowe nie obowiązuje bardzo wysokie cło z Chin. Wówczas ich sprowadzenie do Polski może okazać się zupełnie nierentowne.
Cło na rowery i części rowerowe z Chin
Importując towary z Chin, trzeba mieć świadomość, że jednym z kosztów, który trzeba będzie ponieść, jest cło. By poznać aktualne stawki celne na konkretne towary, warto jest zajrzeć do systemu ISZTAR. Jest to systemem klasyfikacji celnej, integrujący dane na temat towarów i taryf celnych obowiązujących w Polsce. Oprócz stawek celnych, można sprawdzić tam również wysokość podatku VAT oraz HS code.
Poniżej przedstawiamy krótką listę stawek celnych dla najpopularniejszych rodzajów rowerów oraz części rowerowych:
- Hamulce – 4,7%
- Łańcuchy do rowerów – 2,7%
- Obręcze – 4,7%
- Pompki rowerowe – 1,7%
- Ramy wykonane z włókien węglowych i żywic sztucznych – 4,7% lub 0%
- Ramy z aluminium lub aluminium i włókien węglowych – 4,7% lub 0%
- Rowery dwukołowe i pozostałe rowery (włączając trzykołowe wózki-rowery dostawcze), bezsilnikowe, z łożyskami kulkowymi – 14%
- Rowery dwukołowe, trzykołowe i czterokołowe, z pedałami, z pomocniczym silnikiem elektrycznym o mocny znamionowej ciągłej nieprzekraczającej 250 W – 6%
- Rowery jednokołowe, bezsilnikowe – 15%
- Rowery pedałowe ze wspomaganymi pedałami, wyposażone w pomocniczy silnik elektryczny – 6%
- Widelce przednie – 4,7% lub 0%