Import biurek z Chin – co warto wiedzieć przed zakupem?

Trudno wyobrazić sobie gabinet, pokój dziecka czy sekretariat bez ergonomicznego biurka. Umożliwia ono nie tylko wykonywanie pracy, nauki i załatwianie wszelkich formalności, ale także czytanie książek, tworzenie grafik czy granie w gry komputerowe. Musi być zatem wygodnym i dostosowanym do potrzeb meblem. Jest to szczególnie istotne w dobie dynamicznego rozwoju nauki i pracy zdalnej, dzięki którym popyt na biurka stale rośnie. Jednym z największych producentów biurek na świecie są Chiny.

Produkcja biurek w Chinach

Szacuje się, że aktualnie w Chinach działa już ponad 5 tysięcy firm zorientowanych na produkcję mebli. Zatrudniają one łącznie 800 tysięcy osób i zaspokajają potrzeby nie tylko rynku wewnętrznego, ale także wielu innych regionów świata. Jest kilka ośrodków, które wyspecjalizowały się w dostarczaniu biurek. W większości są to miejsca położone w delcie Rzeki Perłowej, gdzie wytwarza się między innymi meble z sekwoi, tarcicy czy bambusa. Wśród wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją mebli, pojawiło się wiele zorientowanych na eksport. Wyróżnia je dobra jakość wykonania oraz niskie ceny. Podejmując decyzję o sprowadzaniu mebli z Państwa Środka należy prześledzić również kwestie formalne oraz organizacyjne. Jakie są najważniejsze wymagania importu biurek z Chin?

Import biurek z Chin – wysokość cła

Jeśli chcemy sprowadzać biurka z Chin, należy pamiętać, że jednym z obowiązków importera jest opłacenia cła za przeprowadzenie takiej operacji. Aktualne stawki celne można znaleźć w systemie Isztar. Produkty meblowe znajdziemy w sekcji XX „Artykuły przemysłowe różne”. Wysokość stawki na import biurek z Chin zależy od tworzywa, z jakiego zostało wykonane. Na biurka metalowe i drewniane obowiązuje stawka 0%, ale już biurka z bambusa wymagają uiszczenia cła w wysokości 5,6%. Jak widać stawki celne są określone na minimalnym poziomie, stąd import biurek jest tak bardzo opłacalny.

Import z Chin – jaką drogą?

Import z Chin może odbywać się trzema kanałami: morskim, kolejowym i lotniczym. Każda forma ma swoje zalety i wady. W przypadku transportu produktów o dużych gabarytach, najkorzystniejszy jest transport morski. Pozwala on na przewożenie dużych załadunków oraz skrócenie czasu oczekiwania na towar. Do załadowania produktów wykorzystuje się kontener. Na rynku dostępne są różne ich modele i rozmiary.

Dokumentacja

Podczas importu biurek z Chin należy zadbać o odpowiednią dokumentację. Ma ona za zadanie zaświadczyć o autentyczności dokonywanych czynności oraz zgodności z prawem. Jakie dokumenty trzeba wypełnić? Jednym z nich jest konosament. To nic innego, jak potwierdzenie załadunku. Zaświadcza ono o fakcie, że towar został przekazany przewoźnikowi oraz załadowany na pokład statku. Oprócz tego, że potwierdza on przyjęcie ładunku do transportu morskiego, jest także papierem wartościowym, ponieważ symbolizuje wystawiony na niego produkt.

Jeśli chcemy uniknąć problemów podczas kontroli celnej, powinniśmy posiadać numer EORI. Jest to unikalny numer identyfikacyjny nadawany przez Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych. Numer musi posiadać każdy przedsiębiorca sprowadzający biurka z Chin. Uzyskuje się go poprzez złożenie wniosku EORI, jeszcze przed pierwszą odprawą celną. Wniosek można złożyć przez Internet lub w siedzibach lokalnych izbach administracji skarbowej, wojewódzkich urzędach celno-skarbowych, lokalnych urzędach celno-skarbowych oraz Izbie Administracji Skarbowej w Poznaniu.

Import biurek z Chin wymaga spełnienia także szeregu innych wymogów. Należy wyszukać odpowiedni towar, odbyć rozmowy z dostawcami, zweryfikować ich rzetelność, podpisać umowę, przeprowadzić kontrolę, a wreszcie dostarczyć towar do punktu docelowego. To długa i skomplikowana procedura, przy odbywaniu której warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Dzięki nim uprościmy import z Chin. Firma Fullbax świadczy kompleksowe usługi od momentu wyboru dostawcy, aż do szczęśliwego dostarczenia towaru pod drzwi magazynu.

UDOSTĘPNIJ:
OCEŃ WPIS: