e-mail: contact@fullbax.com
Skontaktuj się telefonicznie: +48 12 213 22 31

Import biurek z Chin – co warto wiedzieć przed zakupem?

Udostępnij:

Import biurek z Chin - co warto wiedzieć przed zakupem

Trudno wyobrazić sobie gabinet, pokój dziecka czy sekretariat bez ergonomicznego biurka. Umożliwia ono nie tylko wykonywanie pracy, nauki i załatwianie wszelkich formalności, ale także czytanie książek, tworzenie grafik czy granie w gry komputerowe. Musi być zatem wygodnym i dostosowanym do potrzeb meblem. Jest to szczególnie istotne w dobie dynamicznego rozwoju nauki i pracy zdalnej, dzięki którym popyt na biurka stale rośnie. Jednym z największych producentów biurek na świecie są Chiny.

Produkcja biurek w Chinach

Szacuje się, że aktualnie w Chinach działa już ponad 5 tysięcy firm zorientowanych na produkcję mebli. Zatrudniają one łącznie 800 tysięcy osób i zaspokajają potrzeby nie tylko rynku wewnętrznego, ale także wielu innych regionów świata. Jest kilka ośrodków, które wyspecjalizowały się w dostarczaniu biurek. W większości są to miejsca położone w delcie Rzeki Perłowej, gdzie wytwarza się między innymi meble z sekwoi, tarcicy czy bambusa. Wśród wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją mebli, pojawiło się wiele zorientowanych na eksport. Wyróżnia je dobra jakość wykonania oraz niskie ceny. Podejmując decyzję o sprowadzaniu mebli z Państwa Środka należy prześledzić również kwestie formalne oraz organizacyjne. Jakie są najważniejsze wymagania importu biurek z Chin?

Import biurek z Chin – wysokość cła

Jeśli chcemy sprowadzać biurka z Chin, należy pamiętać, że jednym z obowiązków importera jest opłacenia cła za przeprowadzenie takiej operacji. Aktualne stawki celne można znaleźć w systemie Isztar. Produkty meblowe znajdziemy w sekcji XX „Artykuły przemysłowe różne”. Wysokość stawki na import biurek z Chin zależy od tworzywa, z jakiego zostało wykonane. Na biurka metalowe i drewniane obowiązuje stawka 0%, ale już biurka z bambusa wymagają uiszczenia cła w wysokości 5,6%. Jak widać stawki celne są określone na minimalnym poziomie, stąd import biurek jest tak bardzo opłacalny.

Import z Chin – jaką drogą?

Import z Chin może odbywać się trzema kanałami: morskim, kolejowym i lotniczym. Każda forma ma swoje zalety i wady. W przypadku transportu produktów o dużych gabarytach, najkorzystniejszy jest transport morski. Pozwala on na przewożenie dużych załadunków oraz skrócenie czasu oczekiwania na towar. Do załadowania produktów wykorzystuje się kontener. Na rynku dostępne są różne ich modele i rozmiary.

Dokumentacja

Podczas importu biurek z Chin należy zadbać o odpowiednią dokumentację. Ma ona za zadanie zaświadczyć o autentyczności dokonywanych czynności oraz zgodności z prawem. Jakie dokumenty trzeba wypełnić? Jednym z nich jest konosament. To nic innego, jak potwierdzenie załadunku. Zaświadcza ono o fakcie, że towar został przekazany przewoźnikowi oraz załadowany na pokład statku. Oprócz tego, że potwierdza on przyjęcie ładunku do transportu morskiego, jest także papierem wartościowym, ponieważ symbolizuje wystawiony na niego produkt.

Jeśli chcemy uniknąć problemów podczas kontroli celnej, powinniśmy posiadać numer EORI. Jest to unikalny numer identyfikacyjny nadawany przez Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych. Numer musi posiadać każdy przedsiębiorca sprowadzający biurka z Chin. Uzyskuje się go poprzez złożenie wniosku EORI, jeszcze przed pierwszą odprawą celną. Wniosek można złożyć przez Internet lub w siedzibach lokalnych izbach administracji skarbowej, wojewódzkich urzędach celno-skarbowych, lokalnych urzędach celno-skarbowych oraz Izbie Administracji Skarbowej w Poznaniu.

Import biurek z Chin wymaga spełnienia także szeregu innych wymogów. Należy wyszukać odpowiedni towar, odbyć rozmowy z dostawcami, zweryfikować ich rzetelność, podpisać umowę, przeprowadzić kontrolę, a wreszcie dostarczyć towar do punktu docelowego. To długa i skomplikowana procedura, przy odbywaniu której warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Dzięki nim uprościmy import z Chin. Firma Fullbax świadczy kompleksowe usługi od momentu wyboru dostawcy, aż do szczęśliwego dostarczenia towaru pod drzwi magazynu.

Czytaj o przykładowych zleceniach importu

Udostępnij:

Wraz z wprowadzeniem ustawy antyplastikowej SUP, zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy stają przed nowymi wyzwaniami i obowiązkami. Zakaz plastikowych produktów jednorazowego użytku, rozwój ekologicznych alternatyw

Unijna dyrektywa plastikowa SUP 2019/904 wprowadza szereg zmian, które mają ograniczyć negatywny wpływ tworzyw sztucznych na środowisko. Regulacje te wymuszają na przedsiębiorcach dostosowanie się do

Importowanie towarów z Chin jest procesem, który wymaga nie tylko strategicznego planowania i zrozumienia rynku, ale także skrupulatnej kontroli jakości. W tym kontekście, norma AQL

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia PEiR (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych) (Dz.Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1, z późn. zm.) – dalej RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FULLBAX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, ul. Święty Marcin 29/8, 61-806 Poznań, Polska, NIP 7831793248, adres e-mail: contact@fullbax.com , tel. +48 12 213 22 31 
  2. Może Pan/Pani kontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO z Administratorem, z wykorzystaniem powyższych danych teleadresowych.
  3. Dane będą przetwarzane w celu prowadzenia procesu rekrutacji i umożliwienia rozpatrzenia Twojego zgłoszenia w zakresie niezbędnym do wykonywania przez Administratora ustawowych obowiązków, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Dane osobowe będą przetwarzane także na potrzeby przyszłych rekrutacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – jeśli wyraziłeś na to zgodę. 

Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, polegającym na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń.

  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia rekrutacji lub do czasu przedawnienia roszczeń, albo do czasu złożenia przez Pana/Pani sprzeciwu w tym zakresie, w zależności, który okres jest dłuższy. Dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby przyszłych rekrutacji przez czas … miesięcy/lat. 
  2. Pani/a dane mogą być udostępniane podmiotom i osobom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Mogą zostać także udostępnione podmiotom realizującym czynności niezbędne do zrealizowania wskazanych celów przetwarzania, tzn. partnerom dostarczającym rozwiązania IT, kancelariom prawnym i podatkowym, firmom kurierskim, dostawcą płatności.
  3. Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub  ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. 
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl). 
  5. Jeżeli nie poda Pani/Pan nam swoich danych osobowych – nie będziemy mogli rozpatrzyć kandydatury w procesie rekrutacji.
  6. Pani/a dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej,  chyba że zajdzie taka konieczność w związku z korzystaniem z usług informatycznych podmiotów, których siedziba znajduje się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego Komisja Europejska stwierdziła odpowiedni stopień ochrony.
  7. Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.