Transport drobnicy z Chin – ile trwa transport? Czy jest opłacalny?

03 października 2019
4.6/5 - (9 votes)
Transport drobnicy z Chin – ile trwa transport? Czy jest opłacalny?

Drobnica morska to temat, który interesuje zwłaszcza początkujących importerów. Niestety nie zawsze jest opłacalna. Dowiedz się, na jakich warunkach i po jakich kosztach przewozi się ładunek drobnicowy. 

Wśród wielu początkujących importerów utarło się przekonanie, że sprowadzanie z Chin równa się załadowany po brzegi kontener. Wcale nie musi tak być. Transport drobnicy z Chin (LCL) to jedna z form przywożenia towarów, której cechą charakterystyczną jest stosunkowo niewielka ilość przewożonych produktów. Jest to po prostu importowanie mniejszych ilości towarów. To dobra wiadomość, szczególnie dla osób rozpoczynających przygodę z tą branżą. Nie musisz zamawiać ton artykułów, jeśli chcesz wejść w import z Chin. Obecnie wiele mniejszych firm z Polski ma zapotrzebowania na mniejsze ilości towarów niż duże przedsiębiorstwa. Właśnie dla nich istotne są reguły transportu drobnicowego, o których traktuje mój dzisiejszy wpis.

ladunek drobnicowy

Co uznajemy za ładunek drobnicowy? Ile trwa transport morski? 

Ładunek drobnicowy to towary, które zajmują mniejszą objętość niż pełnowymiarowy kontener 20’’ (czyli mniej niż 28m3). Są to niemal wyłącznie gotowe produkty i wyroby przetworzone. Przewozi się je „luzem” transportem morskim (tzw. drobnica morska) z wykorzystaniem kilku rodzajów opakowań. Np. w kartonach, skrzyniach, workach, belach czy zbiornikach. Transport drobnicy z Chin zawsze jest częścią transportu całościowego. Zamówienia na drobnicę są zbierane przez agencję spedycyjną i wysyłane razem jako ładunek zbiorowy. Ponieważ jest to transport morski, ta metoda sprawdza się tylko jeśli towar nie musi dotrzeć do nas szybko, bowiem średni czas, w jaki kontenerowiec dociera z Chin do Polski, wynosi 30 dni. 

Czy import drobnicowy z Chin jest opłacalny?  

Ile kosztuje import z Chin w przypadku drobnicy? Takie pytanie zadają osoby zainteresowane bezpośrednim sprowadzaniem towarów. Czyli bez pomocy firm spedycyjnych czy agencji pośredniczących. To przeważnie małe przedsiębiorstwa, które handlują np. na Allegro. Koszty transportu zawsze obliczane są na podstawie wagi i objętości ładunku, a ponadto są inne w zależności od trasy towaru (od konkretnego portu załadunku do danego portu wyładunku). Zdecydowana większość transportu z Chin do Polski odbywa się według reguł Incoterms 2010, zgodnie z kategoriąFOB (Free on Board). To najbardziej optymalna regulacja podziału kosztów załadunku, transportu, ubezpieczenia i rozładunku towarów (także drobnicy) pomiędzy importera a dostawcę.  

transport drobnicowy z chin

Niestety koszt transportu m3 towaru na palecie czy w kartonie jest stosunkowo wyższy niż transportu kontenerowego (FCL). Zwłaszcza biorąc pod uwagę wymiary kontenera z Chin. Dodatkowo jeśli kubatura przekracza 15m3, rosną także relatywnie koszty rozładunku w porcie docelowym. Czasami bardziej opłaca się zapełniony do połowy kontener, niż transport drobnicy z Chin na dwóch czy trzech paletach. Ponadto w przypadku transportu kontenerów jest także możliwość dzielenia miejsca i kosztów w kontenerze przez importerów, na czym możemy zaoszczędzić. Na początku oczywiście jest ryzyko, czy wspólnicy okażą się godni zaufania, dlatego warto poszukać grup i for poświęconych zagadnieniu „zakupy grupowe z chin” czy „zrzutka na kontener z chin”. Można także skorzystać z usługi Fullbax na transport z Chin i odprawę celną z Chin

UDOSTĘPNIJ:
OCEŃ WPIS:
4.6/5 - (9 votes)
Facebook

Praktyczny poradnik: 5 kluczowych elementów minimalizacji ryzyka importu z Chin, cz.1.

X