Facebook
Drobnica morska to temat, który interesuje zwłaszcza początkujących importerów. Niestety nie zawsze jest opłacalna. Dowiedz się, na jakich warunkach i po jakich kosztach przewozi się ładunek drobnicowy.
Wśród wielu początkujących importerów utarło się przekonanie, że sprowadzanie z Chin równa się załadowany po brzegi kontener. Wcale nie musi tak być. Transport drobnicy z Chin (LCL) to jedna z form przywożenia towarów, której cechą charakterystyczną jest stosunkowo niewielka ilość przewożonych produktów. Jest to po prostu importowanie mniejszych ilości towarów. To dobra wiadomość, szczególnie dla osób rozpoczynających przygodę z tą branżą. Nie musisz zamawiać ton artykułów, jeśli chcesz wejść w import z Chin. Obecnie wiele mniejszych firm z Polski ma zapotrzebowania na mniejsze ilości towarów niż duże przedsiębiorstwa. Właśnie dla nich istotne są reguły transportu drobnicowego, o których traktuje mój dzisiejszy wpis.
Ładunek drobnicowy to towary, które zajmują mniejszą objętość niż pełnowymiarowy kontener 20’’ (czyli mniej niż 28m3). Są to niemal wyłącznie gotowe produkty i wyroby przetworzone. Przewozi się je „luzem” transportem morskim (tzw. drobnica morska) z wykorzystaniem kilku rodzajów opakowań. Np. w kartonach, skrzyniach, workach, belach czy zbiornikach. Transport drobnicy z Chin zawsze jest częścią transportu całościowego. Zamówienia na drobnicę są zbierane przez agencję spedycyjną i wysyłane razem jako ładunek zbiorowy. Ponieważ jest to transport morski, ta metoda sprawdza się tylko jeśli towar nie musi dotrzeć do nas szybko, bowiem średni czas, w jaki kontenerowiec dociera z Chin do Polski, wynosi 30 dni.
Ile kosztuje import z Chin w przypadku drobnicy? Takie pytanie zadają osoby zainteresowane bezpośrednim sprowadzaniem towarów. Czyli bez pomocy firm spedycyjnych czy agencji pośredniczących. To przeważnie małe przedsiębiorstwa, które handlują np. na Allegro. Koszty transportu zawsze obliczane są na podstawie wagi i objętości ładunku, a ponadto są inne w zależności od trasy towaru (od konkretnego portu załadunku do danego portu wyładunku). Zdecydowana większość transportu z Chin do Polski odbywa się według reguł Incoterms 2010, zgodnie z kategoriąFOB (Free on Board). To najbardziej optymalna regulacja podziału kosztów załadunku, transportu, ubezpieczenia i rozładunku towarów (także drobnicy) pomiędzy importera a dostawcę.
Niestety koszt transportu m3 towaru na palecie czy w kartonie jest stosunkowo wyższy niż transportu kontenerowego (FCL). Zwłaszcza biorąc pod uwagę wymiary kontenera z Chin. Dodatkowo jeśli kubatura przekracza 15m3, rosną także relatywnie koszty rozładunku w porcie docelowym. Czasami bardziej opłaca się zapełniony do połowy kontener, niż transport drobnicy z Chin na dwóch czy trzech paletach. Ponadto w przypadku transportu kontenerów jest także możliwość dzielenia miejsca i kosztów w kontenerze przez importerów, na czym możemy zaoszczędzić. Na początku oczywiście jest ryzyko, czy wspólnicy okażą się godni zaufania, dlatego warto poszukać grup i for poświęconych zagadnieniu „zakupy grupowe z chin” czy „zrzutka na kontener z chin”. Można także skorzystać z usługi Fullbax na transport z Chin i odprawę celną z Chin.
Kontyngent taryfowy jest to określona ilość towarów, wobec których stosowane są niższe niż standardowo określone stawki celne.
Po dekadzie od opublikowania reguł handlowych INCOTERMS2010. Teraz Międzynarodowa Izba Handlowa zmodyfikowała ów zestaw reguł. Zestaw najbardziej aktualnych zasad stosowania reguł w handlu międzynarodowych zawiera teraz INCOTERMS2020. Sprawdź, co się zmieni.
Nasza działalność świetnie dowodzi, że maszyny z Chin, podobnie jak formy wtryskowe, są bardzo opłacalne w imporcie z Chin. My dbamy o weryfikację i wybór sprawdzonych dostawców, aby zapewnić jakościowe towary. Koszt zakupu od Chińczyków i zbycie maszyn w Polsce może przynieść duży zysk. Jeśli więc wciąż zastanawiasz się, od czego zacząć importowanie, koniecznie zapoznaj...
Chiński rynek napojów alkoholowych jest bardzo zróżnicowany i obejmuje szeroką gamę różnych produktów, w tym: tradycyjne chińskie napoje wysokoprocentowe, a także wina czy piwa. Jednym z najpopularniejszych alkoholi w Państwie Środka jest baijiu, czyli mocny destylowany napój alkoholowy, który spożywa się podczas uroczystości i spotkań towarzyskich. Chiński rynek napojów alkoholowych charakteryzuje się dużą konkurencją i stale rosnącą liczbą producentów oraz dostawców, co prowadzi do zwiększenia jakości i różnorodności dostępnych produktów.