Co to jest dropshipping i czy się opłaca?

Dropshipping to dla wielu osób najlepszy sposób na wejście do branży e-commerce. Korzystają z niego osoby, które nie posiadają dużych środków do zainwestowania. W tym przypadku przedsiębiorca pośredniczy między klientem a dostawcą. W ramach dropshippingu można współpracować zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi sprzedawcami. Dowiedz się, na czym polega dropshipping!

Dropshipping – co to jest?

Dropshipping jest to model logistyczny, który stosuje się przy sprzedaży produktów drogą internetową. W tym modelu proces wysyłki towaru z właściciela sklepu online przeniesiony jest na dostawcę. Właściciel jest zaś swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy klientem a dostawcą. Jego zadaniem jest przyjmowanie zamówień w sklepie internetowym i przekazywanie ich do dostawcy, ponieważ to właśnie dostawca zajmuje się wysyłką towaru zamówionego przez klienta w sklepie. W dropshippingu zarobkiem sprzedawcy jest zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a ceną detaliczną, oferowaną w sklepie internetowym.

Model logistyczny, jakim jest dropshipping zakłada, że można rozpocząć biznes bez posiadania towarów w magazynie czy opracowania procesów logistycznych. Właściciel sklepu online sprzedaje towar, który na stanie ma dostawca. Trzeba dodać, że dostawca zajmuje się nie tylko magazynowaniem, ale również pakowaniem, jak i wysyłką towarów. W przypadku współpracy z firmą w Hongkongu czy też innym chińskim mieście może to wyglądać w następujący sposób:

  1. Klient kupuje towar w sklepie internetowym i płaci za niego.
  2. Sprzedawca w Polsce zamawia towar u chińskiego dostawcy.
  3. Chiński dostawca wysyła towar do Polski, bezpośrednio na adres klienta.

Nie jest to więc bezpośredni import z Chin, ale rodzaj pośrednictwa w sprzedaży. Towar na żadnym etapie nie trafia bowiem do właściciela sklepu.

Dropshipping – jak zacząć?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z dropshippingiem, przede wszystkim musisz znaleźć odpowiedniego dystrybutora. Możesz zdecydować się na współpracę z dostawcą w Polsce lub poszukać go za granicą, na przykład w Chinach. Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z konkretnym dostawcą, pamiętaj o sprawdzeniu chińskiej firmy. Weryfikując dystrybutora, przede wszystkim sprawdź kapitał zakładowy, licencję biznesową, katalog oferowanych produktów oraz raporty z kontroli przeprowadzonych w danej fabryce. Możesz także poprosić o próbki towarów, dzięki czemu sprawdzisz jakość produktów dostawcy.

Następnym bardzo ważnym krokiem jest stworzenie sklepu internetowego. Najlepszym wyjściem jest skorzystanie z gotowych rozwiązań, które są nie tylko stosunkowo tanie (w porównaniu do autorskich projektów), ale również proste w obsłudze. Najpopularniejsze platformy e-commerce to przede wszystkim PrestaShop, WooCommerce, Shoper oraz Magento.

Kiedy już wiesz, co chcesz dropshippingować oraz masz postawiony sklep internetowy, możesz podpisać umowę z wybranym dostawcą. Wreszcie przychodzi moment, by wprowadzić do sklepu online produkty i po prostu ruszyć ze sprzedażą!

UDOSTĘPNIJ:
OCEŃ WPIS: