Facebook
Przeładunek pionowy jest przeładunkiem jednostki transportu multimodalnego. Odbywa się pionowo, a więc w systemie lift on/lift off. Do tego celu wykorzystuje się urządzenia dźwigowe, czyli okrętowe żurawie masztowe, dźwigi lub dźwigi nabrzeżne. W transporcie morskim do przewozu kontenerów wykorzystuje się statki kontenerowe lo-lo. Są to statki z ładowniami, które są wyposażone w pionowe prowadnice o rozmieszczeniu, które odpowiada wymiarom zewnętrznym kontenerów. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, czym jest przeładunek pionowy? Zapraszamy do lektury!
Metoda przeładunku pionowego, inaczej lift on/lift off (lo-lo) opiera się na przeładunku w systemie pionowym. Statki do tego typu transportu to kontenerowce komorowe, które są w stanie zmieścić kilka poziomów kontenerów. Mają także ładownię podzieloną na pionowe szyby przy pomocy prowadnic. Załadunek towarów jest możliwy dzięki specjalnym urządzeniom podnoszącym, którymi są okrętowe żurawie lub dźwigi nabrzeżne. Przeładunek pionowy zazwyczaj wykorzystywany jest w żegludze kabotażowej oraz w transporcie transkontynentalnym, a więc sprawdzi się także przy imporcie z Chin.
Na pokładzie statków lo-lo w transporcie morskim z Chin mogą być przewożone zarówno kontenery 20-stopowe, jak i 40-stopowe. Główne zalety przeładunku pionowego są zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Ogólnie rzecz biorąc, jest to system tańszy. Transport lo-lo jest także bardziej przyjazny dla środowiska oraz oferuje większą ładowność niż statek ro-ro.
Jeśli chcesz, aby Twoje produkty dotarły do miejsca przeznaczenia w najkrótszym możliwym czasie i do tego były odpowiednio zabezpieczone, to ro-ro jest metodą odpowiednią dla Ciebie. Z drugiej strony, jeśli chcesz utrzymać koszty na niskim poziomie, chronić środowisko przed emisją dwutlenku węgla, a czas transportu towarów nie jest Twoim głównym priorytetem, dobrym wyborem będzie system lo-lo. Dodatkowo, statki lo-lo zapewniają więcej przestrzeni, co może być dobrą opcją dla spedytorów, transportujących ładunki o dużej objętości, a także dla osób, które zastanawiają się, jak importować z Chin.
Ostatecznie, wszystko zależy od ładunku, który chcesz przewieźć oraz budżetu i czasu, jakim dysponujesz. Jednak – jak podkreślają eksperci – metoda lo-lo z pewnością zyska przewagę w przyszłości, ze względu na jej bardziej ekologiczne cechy, jak również lepsze przystosowanie do projektów długoterminowych.
Świadectwo CITES jest jednym z wielu dokumentów, o którego istnieniu powinien się dowiedzieć każdy początkujący importer. W dalszej części tekstu przedstawimy czym jest świadectwo CITES, kiedy jest wymagane i jak je zdobyć. Zapraszamy do lektury artykułu.
Jedną z kategorii produktów, które zdecydowanie opłaca się sprowadzać z Chin, jest oświetlenie. W zasadzie dotyczy to każdego rodzaju lamp, jednak biorąc pod uwagę popularność lamp wiszących wśród Polaków, to właśnie o nich chcę dzisiaj napisać.
LEGO oficjalnie rozpoczęło działalność dystrybucyjną w Chinach w 1993 roku, otwierając sklep o powierzchni 20 metrów kwadratowych w Pekinie.
Chiny to kraj słynący z uprawy herbaty, a pierwsze zapiski na jej temat sięgają X wieku p.n.e. Do dziś herbata w Chinach darzona jest ogromną estymą.