e-mail: contact@fullbax.com
Skontaktuj się telefonicznie: +48 12 213 22 31

Historia LEGO w Chinach

Historia LEGO w Chinach

LEGO oficjalnie rozpoczęło działalność dystrybucyjną w Chinach w 1993 roku, otwierając sklep o powierzchni 20 metrów kwadratowych w Pekinie. Jednak w latach 90-tych, kiedy miesięczne dochody były bardzo niskie, zabawki LEGO nie cieszyły się dużym zainteresowaniem, ponieważ Chińczyków zwyczajnie nie było na nie stać.

Mimo to LEGO nie zrezygnowało z planów związanych z rozwojem swojej marki w Państwie Środka. W 2001 roku powołano specjalną spółkę, która została wyłącznym dystrybutorem LEGO na Chiny, odpowiedzialnym za sprzedaż detaliczną i działania marketingowe duńskiego producenta zabawek w Chinach. Aby podnieść rangę LEGO, rozpoczęło szereg działań promocyjnych i tak oto LEGO jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych producentów zabawek w Chinach.

 

Spis treści:

  1. Wzrost popularności LEGO w Chinach
  2. LEGO – jeden z najpopularniejszych producentów zabawek w Chinach
  3. Przegląd rynku zabawek w Chinach
  4. LEGO a ochrona znaków towarowych w Chinach

 

Wzrost popularności LEGO w Chinach

W 2006 roku w Chinach powstało wiele nowych sklepów LEGO, m.in. w Pekinie, Szanghaju, Guangzhou i innych miejscach. W tym samym roku do Państwa Środka weszła też marka Toys „R” Us i rozpoczęła sprzedaż produktów LEGO. W 2007 roku Kidsland otworzył swój pierwszy sklep LEGO w Pekinie, sprzedając wyłącznie produkty LEGO. Od tego czasu popularność LEGO w Chinach zaczęła rosnąć, w związku z czym do sprzedaży zaczęto wprowadzać coraz więcej produktów LEGO, w tym LEGO Star Wars, LEGO Batman i inne serie, które wcześniej były niedostępne w Państwie Środka. W wyniku sukcesu LEGO w Chinach, Kidsland dalej rozszerzał swoją działalność i do 2015 roku otworzył ponad 80 sklepów LEGO w całym kraju.

LEGO – jeden z najpopularniejszych producentów zabawek w Chinach

Od 2016 roku LEGO zintensyfikowało eksplorację rynku chińskiego. W ciągu roku: uruchomiło LEGO Discovery Center, ogłosiło lokalizację pierwszego parku LEGO w kraju oraz otworzyło pierwszy w Chinach oficjalnie należący do LEGO sklep flagowy w Szanghaju. Jednocześnie w Jiaxing powstała fabryka LEGO, dzięki czemu odtąd produkty LEGO są dostępne w Chinach w tempie dorównującym reszcie świata.

Przegląd rynku zabawek w Chinach

Chiny stopniowo stają się największym na świecie rynkiem zabawek. Także import z Chin zabawek cieszy się ogromną popularnością. Według statystyk opublikowanych przez China Toys and Infants Association (CTIA), całkowita sprzedaż detaliczna zabawek z Chin osiągnęła 75,97 miliardów juanów w 2019 roku, co oznacza wzrost o 8% rok do roku.

Chociaż sprzedaż zabawek w Chinach jest nadal zdominowana przez kanały offline, które stanowią 67% całkowitej sprzedaży detalicznej, udział kanałów online z pewnością wzrośnie wraz z rozwojem handlu elektronicznego w Chinach.

LEGO a ochrona znaków towarowych w Chinach

Ponieważ w Chinach od zawsze istnieje rynek podrabianych towarów, firma LEGO od początku swojej obecności w Państwie Środka przywiązywała bardzo dużą wagę do ochrony swojego znaku towarowego. Najczęściej stosowaną taktyką w stosunku do marek, które próbowały kopiować LEGO jest postępowanie sądowe. Pierwszy pozew o fałszerstwo pochodzi z 1999 roku. LEGO zarzuca w nim firmie Kegao Ltd. naruszenie praw autorskich 56 swoich klocków LEGO. Cała sprawa zakończyła się oczywiście wygraną LEGO.

Od tego czasu firma LEGO zawsze walczy z firmami, które próbują ją kopiować. Jednym z najsłynniejszych pozwów był niewątpliwie ten przeciwko LePin w 2016 roku. Zgodnie z ustaleniami sądu, firma LePin wyprodukowała i sprzedała ponad 4,24 mln produktów naruszających prawo, o łącznej wartości ponad 300 mln juanów. Dyrektor generalny LePin został ostatecznie skazany na siedem lat więzienia i ukarany grzywną w wysokości 90 milionów juanów.

Ponadto LEGO współpracuje z chińskim rządem w celu zwiększenia świadomości na temat praw autorskich wśród młodych ludzi. 7 czerwca 2020 roku LEGO i China Intellectual Property News postanowiły podjąć wspólne działania, mające na celu dzielenie się wiedzą na temat prawa własności intelektualnej i uświadamianie dzieci i młodzież, jak ważna jest ochrona znaków towarowych.

Czytaj o przykładowych zleceniach importu

Udostępnij:

Agencja celna to kluczowy partner w międzynarodowym handlu, który wspiera firmy w przejściu przez skomplikowane procedury celne. Dzięki specjalistycznej wiedzy i doświadczeniu agencje celne pomagają

W dobie rosnącej konkurencji na rynku maszyn rolniczych Fullbax stawia pytanie, które wielu rolników zastanawia: czy warto sprowadzać chińskie ciągniki? Z jednej strony atrakcyjne cenowo,

Chiny uznawane są za jednego z największych producentów maszyn rolniczych na świecie. Urządzenia te mają bowiem naprawdę znakomite parametry, a ich ceny są nad wyraz

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia PEiR (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych) (Dz.Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1, z późn. zm.) – dalej RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FULLBAX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, ul. Święty Marcin 29/8, 61-806 Poznań, Polska, NIP 7831793248, adres e-mail: contact@fullbax.com , tel. +48 12 213 22 31 
  2. Może Pan/Pani kontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO z Administratorem, z wykorzystaniem powyższych danych teleadresowych.
  3. Dane będą przetwarzane w celu prowadzenia procesu rekrutacji i umożliwienia rozpatrzenia Twojego zgłoszenia w zakresie niezbędnym do wykonywania przez Administratora ustawowych obowiązków, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Dane osobowe będą przetwarzane także na potrzeby przyszłych rekrutacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – jeśli wyraziłeś na to zgodę. 

Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, polegającym na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń.

  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia rekrutacji lub do czasu przedawnienia roszczeń, albo do czasu złożenia przez Pana/Pani sprzeciwu w tym zakresie, w zależności, który okres jest dłuższy. Dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby przyszłych rekrutacji przez czas … miesięcy/lat. 
  2. Pani/a dane mogą być udostępniane podmiotom i osobom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Mogą zostać także udostępnione podmiotom realizującym czynności niezbędne do zrealizowania wskazanych celów przetwarzania, tzn. partnerom dostarczającym rozwiązania IT, kancelariom prawnym i podatkowym, firmom kurierskim, dostawcą płatności.
  3. Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub  ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. 
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl). 
  5. Jeżeli nie poda Pani/Pan nam swoich danych osobowych – nie będziemy mogli rozpatrzyć kandydatury w procesie rekrutacji.
  6. Pani/a dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej,  chyba że zajdzie taka konieczność w związku z korzystaniem z usług informatycznych podmiotów, których siedziba znajduje się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego Komisja Europejska stwierdziła odpowiedni stopień ochrony.
  7. Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.