Facebook
Fajerwerki to nieodłączny element wielu ważnych wydarzeń i uroczystości. Dostępność szerokiej gamy produktów pozwala na dobór odpowiedniej oprawy dla każdej okazji. W ostatnich latach coraz więcej fajerwerków pochodzi z Chin – kraju, który jest liderem w produkcji tego typu asortymentu. W artykule omówimy, gdzie produkowane są fajerwerki w Chinach, jakie stawki celne na nie obowiązują oraz z jakimi obowiązkami wiąże się ich import.
Spis treści:
Zdecydowana większość producentów fajerwerków prosto z Chin swoje fabryki ma zlokalizowane w tych czterech prowincjach: Hunan, Guangdong, Jiangxi oraz Zhejiang.
Najwięksi dostawcy działają w tych trzech miastach:
Co ciekawe, za światową stolicę petard z Chin uznawane jest miasto Liuyang w prowincji Hunan. To główny ośrodek ich produkcji – powstaje tam ponad połowę wszystkich chińskich fajerwerków. Ponadto od kilku lat w tym mieście organizowany jest również festiwal chińskich fajerwerków – Liuyang Fireworks Festival.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie stawki celne obowiązują aktualnie import z Chin fajerwerków, skorzystaj z systemu ISZTAR lub TARIC. Pierwszy z nich jest systemem klasyfikacji celnej prowadzonym przez Służbę Celną RP, który integruje dane na temat towarów i taryf celnych obowiązujących w Polsce. Drugi zaś prowadzony jest przez Dyrekcje Generalną ds. Podatków i Unii Celnej i zawiera przepisy prawne wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej, dotyczące taryf celnych dla produktów przemysłowych i rolnych.
Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych pozycji z systemu ISZTAR, wraz z ich stawkami celnymi oraz kodami nomenklatury:
By móc legalnie przemieszczać fajerwerki z Chin (zaliczone do klasy 1 materiałów niebezpiecznych), należy uzyskać odpowiednie pozwolenie. Co ważne, pozwolenie to wydawane jest na czas określony, a na odpowiedź czeka się nawet do dwóch miesięcy, jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana.
Podstawowym dokumentem, jaki należy złożyć, jest wniosek o wydanie zgody na przemieszczanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (MWC). Do wniosku dołącza się także inne dokumenty, w zależności od tego, czy jest się odbiorcą z Polski czy z obszaru UE lub państwa EFTA.
Jeśli jesteś odbiorcą z Polski, do wniosku musisz dołączyć:
Jeśli jesteś odbiorcą z obszaru Unii Europejskiej lub państwa Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, do wniosku musisz dołączyć:
Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami możesz złożyć osobiście w Kancelarii Głównej Ministerstwa Rozwoju i Technologii, przesłać pocztą na adres Ministerstwa lub złożyć wniosek z załącznikami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Pamiętaj jednak, że dokument wewnątrzwspólnotowego przemieszczania materiałów wybuchowych możesz złożyć wyłącznie w postaci papierowej.
Hurt z Chin z roku na rok zyskuje na popularności, ale nie dziwi to chyba nikogo. Masowy import z Chin po prostu bardzo się opłaca. Producenci z Azji zajmują się wytwarzaniem wielu zróżnicowanych towarów, dzięki czemu każdy, kogo interesuje hurt z Chin, może wybierać spośród niezliczonej ilości artykułów. Spis treści: Towar z Chin hurt –...
Oczyszczacze powietrza z Chin odgrywają znaczącą rolę na globalnym rynku tego typu urządzeń. Cenione za swoją efektywność i konkurencyjne ceny, chińskie oczyszczacze powietrza cieszą się dużym zainteresowaniem na całym świecie.
Jak najlepiej sprawdzić jakość? Poprzez próbki z Chin. Sprowadzanie sampli na etapie negocjacji umowy lub podczas produkcji pomoże nam uniknąć problemów. Ponadto na próbki towarów możemy uzyskać zwolnienie z cła i VAT. Zobaczcie, jak to zrobić. Dlaczego trzeba zamawiać próbki z Chin? Zamawianie próbek, czyli tzw. sampli produktów jest obowiązkowym punktem na liście rzeczy do zrobienia dla każdego importera....
Towar z Chin został odebrany i opłacony, ale okazał się wadliwy? Jak wygląda reklamacja oraz jak zrobić zwrot towaru po odprawie celnej? Czy można odzyskać swoje pieniądze oraz zapłacone cło? Odpowiadamy na najczęstsze pytania. Zwrot towaru może być trudny, jeśli kontener przyszedł do nas z kraju nie będącego członkiem UE. Problem dotyczy szczególnie importu z...