Facebook
Planujesz rozpocząć przygodę ze sprowadzeniem towarów z Chin? Zanim się na to zdecydujesz, koniecznie dobrze zapoznaj się z tematyką importu. Istnieje bowiem kilka trudnych wątków, które mogą przysporzyć Ci problemów. Jednym z takich aspektów, który nie może mieć przed Tobą żadnych tajemnic, jest Incoterms 2010.
Jeśli zdecydujesz się na międzynarodowy transport towarów, będziesz zobowiązany do podpisania kontraktów z chińskimi importerami. Musisz wiedzieć, że decydując się na kontrakt na jednych warunkach jesteś na przykład zobligowany do samodzielnej organizacji transportu z Chin, z kolei w innym przypadku to dostawca będzie odpowiadał za cały przewóz towarów na trasie Chiny-Polska. By nie popełnić żadnego błędu, koniecznie dowiedz się, czym jest Incoterms 2010.
Incoterms 2010 to zbiór międzynarodowych reguł handlowych. Opisują one przede wszystkim warunki sprzedaży. Są przyjęte praktycznie na całym świecie. Zostały skonstruowane bardzo skrupulatnie, by odpowiednio rozdzielić zarówno koszty, jak i odpowiedzialność między sprzedawcą a nabywcą. Oprócz tego określają rodzaj transportu. Ciekawostką jest fakt, że pierwszy raz reguły Incoterms zostały opublikowane w 1936 roku. Od tego czasu były wiele razy zmieniane. Aktualna wersja to właśnie Incoterms 2010.
Jeśli chcesz sprawnie i umiejętnie negocjować warunki handlu międzynarodowego z chińskimi dostawcami, musisz dobrze znać reguły handlowe Incoterms, ponieważ to właśnie one opisują zagadnienia związane z transportem towarów od eksportera do importera w kwestii formalnej. Co więcej, określają minimalny przewóz produktów, pokrycie kosztów związanych z transportem i ubezpieczeniem oraz rozliczenia. Oprócz tego obejmują kwestie ponoszenia ryzyka za towary na różnych etapach importu. Pamiętaj, że reguły te są stosowane dobrowolnie i obowiązują jedynie importera oraz eksportera, ale nie firmy transportowe ani spedytorów. Co więcej, dotyczą wyłącznie obrotu dobrami materialnymi.
Formuły Incoterms 2010 podzielone są na cztery grupy: C, D, E oraz F. Poniżej przestawiamy ich krótką charakterystykę, która pozwoli Ci zrozumieć różnice pomiędzy nimi.
W przypadku tej grupy to sprzedający jest zobowiązany do zawarcia umowy ze spedytorem, a także ponosi koszty transportu. Co więcej, jest on zobligowany do wykonania odprawy celno-eksportowej. Jeśli chodzi o pozostałe kwestie, które mają miejsce już po załadunku towarów, czyli np. koszty związane z transportem – leżą one po stronie kupującego.
Ta grupa odpowiada za sytuacje, w których to sprzedający towary jest odpowiedzialny za dostarczenie ich do konkretnego miejsca lub portu przeznaczenia.
W tej grupie to strona sprzedająca odpowiada za udostępnienie towarów do dyspozycji strony kupującej. Punkt wydania zostaje wskazany przez sprzedawcę, który nie odpowiada za odprawę celno-transportową, a także nie ponosi kosztów oraz ryzyka załadunku.
W tej sytuacji sprzedający jest zobligowany do wykonania odprawy celno-eksportowej, jednak nie opłaca on zasadniczych kosztów transportu oraz ubezpieczenia.
Najwięcej telefonów importowanych jest bez wątpienia z Chin. Państwo Środka jest bowiem czołowym producentem elektroniki.
Chińska hulajnoga elektryczna to symbol innowacji i technologicznego postępu. Przy odpowiedniej znajomości procedur importowych, regulacji oraz strategii negocjacji z dostawcami, hulajnogi z Chin mogą okazać się świetnym wyborem dla konsumentów szukających nowoczesnej, ekologicznej, jak również efektywnej formy transportu.
Chiński Nowy Rok to najważniejsze święto w kalendarzu chińskim. Inaczej nazywane jest Świętem Wiosny, które przypada między końcem stycznia a początkiem lutego.
Import kamerek i akcesoriów do GoPro z Chin do Polski cieszy się ogromną popularnością od dobrych kilku lat. Z czego to wynika? Przede wszystkim ma to związek z bardzo konkurencyjnymi cenami oraz świetną jakością, której trudno cokolwiek zarzucić.